søndag den 14. oktober 2012

Maskinbroderi


I forbindelse med vores første studieopgave, som er et smykke, blev vi introduceret til en ny teknik; maskinbroderi.



Jeg valgte at lave en smiley, da jeg tænkte, at det var en god figur at starte med, da der både var nogle områder, som skulle ”fyldes ud” og nogle streger, der skulle ”tegnes op”.

Da det er forholdsvis umuligt at sy på ingenting, bruger man forsvindingsplast, som er spændt ud i en broderiramme. Jeg lagde plasten dobbelt, da det holder bedre.  Transportøren sænkes og den almindelige trykfod udskiftes med broderitrykfoden. Jeg tegnede min smiley på forsvindingsplasten og indstillede symaskinen på zigzag. Og så var det bare derud af.

 

 
 
 
Da broderiet var færdigt, klippede jeg det meste af plasten af og skyllede min smiley under vandhanen for at vaske resten af forsvindingsplasten af. Intet mindre end genialt! Denne form for maskinbroderi er ret sjovt, men en kæmpe tidsrøver!
Og jeg har nu lavet en lap til et par hullede bukser!

2 kommentarer:

  1. sejt:-) den er flot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlet