tirsdag den 5. februar 2013

Gæt en fugl??


Da jeg i dag arbejdede videre med min redekasse, fik jeg pludselig en ustyrlig lyst til at filte...  Så hvad var mere nærliggende end at nålefilte en fugl!
 
Jeg synes det kunne være sjovt at filte den fugl, som min redekasse var beregnet til. Så jeg fandt et billede på nettet og noget uld i passende farver.

Jeg brugte noget råuld som midte i kroppen og hovedet.

Og så begyndte jeg at filte
Starten på vingerne
Vingerne og hovedet
Vingerne, hovedet og kroppen. Og ude til højre ses det billede jeg bruger som inspiration
Hovedet bliver filtet på kroppen
Halefjerene bliver filtet som et stykke
Hovedet, kroppen og halen er filtet sammen
Så begynder jeg igen på vingerne. Jeg har lagt dem op vedsiden af hinanden for (så godt som muligt) at sikre, at de bliver ens i mønstret
Lidt mere
Og det sidste. Temmelig fri fortolkning af et par blåmejse vinger
Så er vingerne sat på
Og øjnene sys på. Det kunne med fordel være gjort inden hovedet filtes på kroppen, men perlerne lå hjemme i skabet
Her sidder blåmejsen på verandaen foran det lille legehus i haven og venter på, at det bliver forår

3 kommentarer:

  1. Den er da bare blevet top-fin Clara. Godt arbejde.

    SvarSlet
  2. Den er så vildt fin Clara. Det vildeste er næsten hvor kort tid det tog dig at lave den ;)

    SvarSlet