søndag den 24. februar 2013

Krop og klær

Under temaet krop og klær skulle vi arbejde med hvordan man kommer fra en flade til en rummelig form. Altså hvordan man får lavet et stykke stof om til en beklædningsgenstand. Vi skulle arbejde med hovedbeklædning da det er en forholdsvis nem kropsdel at beklæde. Vi fik der ud over muligheden for at arbejde med strækstof, og strækstingsfunktionen på symaskinen.

Vi skulle som optakt to og to, forsøge at lave nogle hueskabeloner i papir.

Mette havde nogle forskellige huemodeller med, som vi kunne prøve kræfter med, eller vi kunne forsøg at lave en hue efter den model vi havde fået lavet i papir.

Jeg valgte at lave en simpel hue i strækstof, som kan bruges under en cykelhjelm.
Jeg startede med at lave en skabelon i papir. Jeg brugte Mettes hue som udgangspunkt, men jeg lavede den en smule længere, da det så er muligt at lave et ekstra buk i kanten, og derved er den varmere om ørene, når man cykler.


Jeg satte min skabelon fast på stoffet, tegnede sømrum og klippede stoffet ud.














Symaskinen skulle indstilles på stræksting og så var jeg klar til at sy min hue.




Så er den syet rundt i tre af siderne. Nu skal den vendes og og den sidste side skal sys med zig-zag. og så er huen færdig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar