mandag den 25. februar 2013

Hækling

Da jeg desværre ikke kan deltage i Louises hækle-workshop i morgen, skulle jeg lige prøve at lave den bold, som skal laves i morgen. Jeg fulgte Louises hækle video det meste af vejen. Det var et nemt og overskueligt projekt, og jeg endte ud med en lille fin lilla bold.


1. Der startes med en flad cirkel - bunden
Magisk ring og derefter fastmasker

2. Sidderne hækles op



3. Snoren markerer, hvornår jeg er nået en omgang

4. Bolden fyldes med nogle revet pladevat


5. Fyldt!


6. Toppen hækles sammen

7. Man kan hækle en snor af luftmasker, så bolden kan hænge


8. Sådan







2 kommentarer:

  1. Perfekt.. så var videoen altså til at forstå?
    Men der er noget du har misforstået. Bolden skal jo bruges til at pynte op med på Blaagaard! På med snoren igen.. Så pynter vi op med den på torsdag!

    SvarSlet
  2. Jah, jeg synes den var lige til. Men af en eller anden grund får jeg aldrig det samme antal masker, som alle andre får, så jeg digter indtagningerne. Men jeg forstod det hele, skal dog lige prøve det med farveskiftene, men det må blive i morgen.

    Så sætter jeg lige en snor på igen ;) .. Min fejl, jeg kunne jo bare læse dit oplæg grundigt nok..

    SvarSlet