fredag den 14. september 2012

Applikation af bogstaver



Jeg valgte, at jeg ville applikere bogstaverne E – L – S – K på et stykke stof, og jeg tænker, at dette senere kan bruges som forside til et pudebetræk.

Jeg startede med at lave skabeloner i to forskellige størrelser for at se, hvad der passede bedst. Jeg besluttede at bruge den største skabelon, da bogstaverne ville være lettere at applikere, for mig som ikke er så øvet endnu.

Derefter klippede jeg skabelonerne ud og overførte dem modsat på vlisofix. Derefter strøg jeg vlisofixen på de stykker stof, som mine bogstaver skulle laves af. Vlisofix er som et stykke bagepapir, hvorpå der sidder noget tørt lim. Når et stykke stof stryges på, bliver limen overført til stoffet.





 
 


Derefter klippes bogstaverne ud, papiret fjernes, og bogstaverne kan nu stryges på et nyt stykke stof. Limen mellem de to stykker stof holder stoffet på plads, så det ikke rykker sig, mens man zigzagger rundt i kanten af bogstaverne.
 

Så gjaldt det bare om at vælge den rigtige farve tråd, den rigtige størrelse zigzag og så ellers holde tungen lige i munden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar